Samsung UE55D7000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE55D7000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Huucster 27-12-2012
Geschreven voor: Samsung UE55D7000

Tv nu ruim 3 maanden in bezit.

We hebben lang getwijfeld tussen een 46 en 55 inch, maar zijn super blij dat we voor de 55 inch zijn gegaan. We zitten er bijna 6 meter vanaf en zeker omdat hij strak tegen de muur aan hangt valt hij veel minder op dat onze ouderwetse tv hiervoor.

Kan heel heel uitgebreid pleidoor houden voor deze tv, maar ben eigenlijk over alles erg tevreden. Heb van de optie om tv via spraak- en gebaren nog nooit gebruik gemaakt. Vond dat vooraf al onzin en nu eigenlijk nog steeds, maar ja dat is natuurlijk persoonlijk.

v Elburg 15-12-2011
Geschreven voor: Samsung UE55D7000

De geluidskwaliteit; Natuurlijk is dit niet het geluid van een surroundset maar het viel mij erg mee gezien eerder gelezen kritiek hierop. Wanneer je de geluidsinstelling nog wat aanpast is het geluid voor zo'n platte TV zeer geslaagd en ben ik er tevreden mee.

Beeldkwaliteit; door de edge-led hebben al deze TV's wel wat last van een lichter vlak vanuit de hoeken. Jammer maar in de huidige technologie is dit nog iets wat ik voor lief neem. Ik heb met de 7000 serie echter wel alle 3 de keren een ander probleem gehad betreffende het beeld. De eerste keer scheen er een wit licht in vlak ovale vorm richting het midden van het scherm. Veel erger als in de andere hoeken. Voor een aankoop van een paar duizend euro nam ik dit niet voor lief dus geruild voor een andere. Bij aansluiten bleek dat hier bij de hoek links onder een stofje zit tussen de leds en de glasplaat. Dit licht altijd in vreemde kleuren op en gaat niet weg. Welliswaar zag ik dit niet meer op 3-4 meter afstand maar voor een TV van zo'n bedrag wederom niet akkoord dus weer geruild. De 3e TV had dan weer een zeeeeer duidelijk probleem aan de linkerkant. Ik had hier in de rand een hele lichte wolkerige band continu lopen, zag er echt niet uit. Dit was de 3e TV dus ik had genoeg van de 7000 serie. Daarom nu uiteindelijk overgestapt op de 8000. Deze functioneert prima en ben er tevreden over. Het lage cijfer zit hem dus vooral in de mankementen die ik 3x in het beeld van de TV had. Daarbuiten zul je toch een afweging moeten maken tussen stroomverbruik, levensduur en vormgeving. De ideale TV bestaat naar mijn mening daar nog niet in.

Mogelijkheden; Zeer uitgebreid, mogelijke aansluitingen en verbindingen zijn er genoeg. Dat wenste ik ook gezien ik zowel kabeltv als satelliet tv heb. Jammer is het wel dat wanneer je via harddisk en de interne mediaspeler videobestanden afspeelt hij bijvoorbeeld de ondertiteling bij MKV of VOB bestanden niet weer kan geven. Dit zorgt weer voor extra tijdsverlies voor de gebruiker. Ook was ik er blij mee geweest als hij ISO bestanden had kunnen afspelen. De 2d-3d functie is een mooi extra maar door de op te zetten brillen zal ik die minder snel gebruiken.

Gebruiksgemak; Voor mij is de bediening qua menu's goed te doen. De afstandbediening vind ik wel niet zo geweldig in gebruik, hier had meer uitgehaald kunnen worden. De knoppen drukken lastig in en zijn moeilijk te voelen ( verschil tussen knoppen) zonder licht. SMARThub was wel even wennen bij eerste. Moet zeggen dat ik hier niet veelvuldig gebruik van ga maken omdat de social hype toch beter te volgen is op smartphone, tablet of laptop.

Vormgeving; Hierop valt niks af te dingen; strak, modern en erg dun. Persoonlijk vind ik de omranding van de 7000 mooier als die van de 8000.

Duurzaamheid; Over de levensduur zelf kan ik nog niet veel zeggen dus het cijfer is gebaseerd op mijn ervaring met 3 producten waar elk wat aan mankeerde ( en dit met de dagen zelfs verergerde bij 2 TV's)

Inmiddels heb ik de ue55d7000 na 3 TV's verwisseld met de ue55d8000. Ik heb de 7000 dus niet meer in bezit. Ik wil even benoemen dat ik erg te spreken ben over de klantgerichte houding van de winkel waar ik hem gekocht heb. Het ruilen verliep telkens zonder enig probleem en het uiteindelijk overstappen op de 8000 tegen een zeer scherp aangepaste prijs. De winkel ( Ben van Dijk te Uden) is hiermee door haar prijs een webshopconcurrent en gaat de webshops voorbij door klantgerichtheid, service en het hebben van een daadwerkelijke winkel waar je afrekend zonder enig risico. ( zie mijn review over Ben van Dijk)

walter.h 12-09-2011
Geschreven voor: Samsung UE55D7000

Schitterende TV met dito beeld. Geluid is redelijk maar voor het echte bioscoop effect wil je graag een cinema 5.1 set. In combinatie met de Harman Kardon 700 set werkelijk een schitterend beeld / geluid combinatie! TV is een aanrader, mooi in kleur en contrast (en zelf als ie uit is erg mooi). Duurzaamheid kunnen we nog niet beoordelen.

Silverwing 01-09-2011
Geschreven voor: Samsung UE55D7000

Geweldige tv met perfect beeld. Wel even de tijd nemen om e.e.a goed in te stellen (zitten meerdere instellagen in). Clouding en banding geen probleem als je de backlight insteld op 12 (niet lager als 8 want dan valt het zicht in de donkere velden weg.) en de helderheid op 45, picture op film. Verder gewoon naar smaak. Geluid is voor een platte tv gewoon goed, ook FF de tijd nemen om de tonen goed in te stellen (zitten onder standaard).
Ben zeer tevreden met deze tv, vooral HD natuurdocumetaires zijn een lust voor het oog.
TV ziet er degelijk en netjes afgewerkt uit.

Megapearl 16-08-2011
Geschreven voor: Samsung UE55D7000

Helaas kan ik mijn vorige review niet bijwerken, dus ik schrijf een nieuwe, ik heb een nieuwe tv (zelfde model) geleverd gekregen binnen 1 week, goed service dus van plattetv, echter heeft deze tv ook last van clouding, banding, en backlight bleeding, wel in veel mindere mate, maar het is nog steeds goed zichtbaar als je s'avonds tv kijkt, de tv heb ik helemaal afgesteld met diverse dvd's van AVIA Guide to home theatre 2, en Digital Video Essentials, dus de afstelling is optimaal, en zelfs dan zie je duidelijk dat het hele lcd paneel ongelijkmatig verlicht is waar ik mij aan erger, helemaal voor een tv van zo'n hoog bedrag is dit voor mij onacceptabel, ik sluit mij hierbij ook aan bij de review van 'prefer a plasma'.
Ik heb deze tv ingeruild voor een plasma, de PS64D8000 ook van samsung, deze wordt over 2 weken geleverd, ik zal hier ook weer een review van achter laten.

Megapearl 10-08-2011
Geschreven voor: Samsung UE55D7000

Mooie tv, mooi design, veel mogelijkheden, echter bij aankomst van de tv deze natuurlijk direct aangesloten, ik zag meteen een grote (15cm x 15 cm) witte vlek in de linkerbovenhoek welke nog beter zichtbaar was bij donkere scenes, als ik de woonkamer helemaal verduister en s'avonds kijk zie ik over het gehele beeld allemaal grote witgrijze vlekken (clouding).

Ik heb deze tv direct aangemeld als DOA, verder vind ik het 3d heel erg knipperen en heb ik met een paar minuten al vermoeide ogen en hoofdpijn, maar dit is persoonlijk denk ik, ik heb meerdere vrienden hiernaar laten kijken zij zeggen hier geen last van te hebben.

Gelukkig had ik een 'extra' garantieplan bijgekocht waarbij de tv keurig vervangen wordt voor een nieuw exemplaar, deze wordt morgenochtend bezorgd, ik zal deze review dan updaten.

Anoniem 12-12-2011

Het is onbegrijpelijk dat Samsung blijft vasthouden aan het minder kwalitatieve 'edge led' beeld belichting systeem, wat 'clouding' etc. tot gevolg kan hebben.
Dit wordt voorkomen met het veel betere 'full led backlight' beeld belichting systeem!
Wanneer gaat dat type licht bij Samsung branden...!?

erikrijkers 01-11-2011

beste megapearl

en bevalt de plasma beter. ik zit zelf ook te twijfelen
tussen de lcd of plasma van samsung.

grt erik

DaMarcos 22-07-2011
Geschreven voor: Samsung UE55D7000

Ik kan mij totaal niet vinden in de negatieve reviews her en der. Als je de tv verkeerd instelt krijg je inderdaad erg matig beeld, maar dat geldt voor alle tv's. Toegegeven: de backlight en het contrast op maximaal zetten leidt tot vlekkerig beeld bij donkere scenes, maar ook tot onnatuurlijke en oververzadigde kleuren in het algemeen, dus waarom zou je je tv zo instellen? Als ik extra verlichting in m'n huiskamer wil, koop ik wel een lamp...

Ik sluit me daarom aan bij de review zoals geschreven door Sann, omdat dat m.i. een faire beschrijving is van de gevolgen van de keuze voor een edge-LED tv. Ook ik zie wel oneffenheden in donkere scenes in een donkere kamer, maar het is m.i. zeker niet storend en valt alleen op als je er in de dagen daarvoor een review over hebt gelezen die daar de aandacht op vestigt.
In 95% van de gevallen geeft deze tv naar mijn mening (want het is slechts mijn mening, niets meer en niets minder) een prachtig en constrastrijk beeld waar ik elke keer weer van geniet.

Het geluid is natuurlijk wat minder, maar daarvoor heb ik een surround-set staan.

prefer a plasma 08-07-2011
Geschreven voor: Samsung UE55D7000

Bar en bar slecht produkt: last van clouding, bleeding, banding, backlight leds branden op verschillende intensiteit waardoor een ongelijkmatige verlichting op het scherm.....In de winkel waar volop licht brand een prachtig beeld, maar wanneer je thuis komt en het wordt donker een en al drama.Mooi ontwerp dat wel. Verder ook nog eens een enorme vertraging bij actiebeelden..
Ben je een filmliefhebber: niet kopen!

Sann 30-05-2011
Geschreven voor: Samsung UE55D7000

Ik heb de TV nu enkele weken en ben erg te spreken over Samsung's full HD LED TV.

Het geluid is voor een platte TV goed te noemen. Natuurlijk is het geluid "voller" en krachtiger wanneer deze op een losse geluidsinstallatie wordt aangesloten, maar voor welke TV geldt dit niet? Vergeleken met de concurrentie springt de TV er zeker bovenuit.

Qua beeld is deze TV, samen met de D8000, erg goed te noemen. Meerdere blurays getest en de TV geeft een erg scherp beeld met krachtige kleuren en veel detail. Ten aanzien van de vorige LED TV's is dit een enorme sprong vooruit! Helaas heeft LED nog wel last van backlight bleeding, hoewel het mij enorm meevalt ten opzichte van voorheen. Echter dit is de techniek waar je voor kiest, LCD en zeker plasma (panasonic) hebben hier het voordeel. Dit geldt ook voor de randen. Samsung heeft ervoor gekozen om gebruik te maken van LED aan de zijkanten. Voordeel is dat de TV hierdoor energie zuinig is en erg dun gemaakt kan worden. Nadeel is dat de randen het eerste licht opvangen waardoor de rand wat meer verlicht is dan de rest. Wil je dit zien, dan moet je hier echt op gaan letten. De beelden hierover van YouTube kloppen TOTAAL NIET met mijn ervaring. Het lijkt er eerder op dat deze stuk is.
De zwart wit tinten zijn erg goed te noemen, hoewel je daarvoor wel even wat handmatig moet aanpassen in je beeldopties.

3D is fantastisch! De TV maakt gebruik van Bluetooth waardoor er vrijwel geen storingen meer zijn (zelf nog niet 1x meegemaakt). Kleuren worden goed weergegeven en crosstalk is vrijwel verdwenen. De brillen zijn licht en daardoor comfortabeler dan vorige modellen, helaas wordt er maar 1 meegeleverd wat wel een beetje zuinig is voor een TV in deze prijsklasse! 2D naar 3D conversie werkt goed, maar 3D dat voor 3D gemaakt is geeft een aanzienlijk betere dieptewerking.

Voor mensen die veel doen met social media en streaming media is SMART TV een geweldige toevoeging. WiFi zit ingebouwd en deed het zonder moeite. Netwerk was snel gevonden en makkelijk in te stellen. Veel opties en programma's zijn al voorgeprogrammeerd.

Afstandsbediening had wat meer trendy gemogen. Wederom, prijzige TV, dus daar mag wat extra's bij. Desalniettemin doet deze het goed en is duidelijk.
Achter, rechts onderin het beeld, zit de handmatige bediening van het beeld die een weergave aan de voorzijde geeft wanneer je hand hier overheen gaat, leuke gadget! Genoeg aansluitingen (o.a. 4HDMI, 2USB, Optisch, SCART etc.) dus volop mogelijkheden.

Qua vormgeving kunnen we kort zijn - geweldig! Het gaat om het beeld en het beeld is vrijwel alles dat je ziet. Mooiste design tot nu toe!

Over de duurzaamheid valt nog weinig te zeggen. Gezien mijn andere Samsung's zal dit ook goed scoren, maar tegenwoordig telt techniek ook mee in duurzaamheid. Wanneer zal 3D zonder bril verschijnen?

Ik hoop dat deze review mensen een iets duidelijker beeld geeft van deze TV. Denk er goed aan wat jij wilt in een TV en kies dan voor een techniek, LED, LCD of Plasma. Kies je voor LED en heb je er het geld voor over? Twijfel niet langer en koop deze TV, het is uw geld waard! Om 3D te kunnen bekijken heb je wel een 3D bluray speler nodig en een HDMI 1.4 kabel (3D capable).

Sjakie en pino 25-05-2011
Geschreven voor: Samsung UE55D7000

Super tv veel mogelijkheden en een scherp beeld alleen jammmer dat de 3D brillen prijzig zijn

PottenJan 24-05-2011
Geschreven voor: Samsung UE55D7000

Contrastrijke beelden worden zeer goed weergegeven, beelden met weinig contrast zeer slecht; een lichtgrijs vlak geeft allerlei verticale banen; mijn 5 jaar oude Apple laptop presteert hier veel beter. Beelden met zwarte en witte vlakken zijn niet om aan te zien (lichte vlekken in zwarte gedeelten).

Het geluid valt me niet tegen voor zo’n platte “kast’.

Aansluiten op WiFi ging probleemloos.
De mogelijkheden met de Web browser vallen zeer tegen. Plug-ins als Silverlight worden niet ondersteund, dus “Uitzending gemist” werkt niet. Navigeren op Internet pagina’s gaat met 4 pijltjes, ook wanneer je een iPhone als afstandsbediening gebruikt; ongelofelijk, onbruikbaar, terug naar 1990.

Deze tv moet je alleen voor het design kopen.

HuppieKees 16-05-2011
Geschreven voor: Samsung UE55D7000

Featureset is prima. En en design is TOP.

Geluid laat te wensen over, je hebt een home cinema set nodig om goed geluid te krijgen.

Jammer van de beeldkwaliteit die is slecht aan de boven- en onderkant van het beeldscherm. Het is alsof je door een raam met vieze randen kijkt.

Beoordeling beeldkwalitiet is i.v.m. bleeding aan de boven en onderranden.

Het de D7000 serie Bleeding probleem treedt op bij bepaalde kleuren en is vooral storend bij "horizontal panning" beelden.

Zie ook vraag Huppiekees hieronder.

raymon74 30-06-2012

ik heb helemaal geen last van bleeding. staat jullie dynamisch contrast te hoog,en staat de backlit niet te hoog?.

het beste is om alles net boven gemiddeld te zetten zeg 55.

wel heel iritant aan deze TV is de vertraging bij pan scanning (het uitzoomen van beelden via Bluray)
ik heb van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar om dit juist af te stellen.

maar goed dat had ik kunnen weten met LED tvs.